اختراع دستگاه کمکی برای سوخت CNG و بنزین
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اختراع دستگاه کمکی برای سوخت CNG و بنزین
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1391
بازدید : 495
نویسنده : حامد عابدی

دستگاه کمکی (mixer)  برای تنظیم خودکار بهترین میزان مصرف CNG و بنزین در خودرو طراحی و ساخته شد.

محمد حاجی احمدی، طراح این میکسر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: تولید کمترین آلایندگی، کمترین مصرف و بیشترین توان، بهترین وضعیت سوخت در یک خودرو بنزین سوز است.

وی با بیان اینکه در شرایط مساعد در یک خودرو بنزین سوز، نسبت هوا به بنزین 14 به یک است، افزود: اگر این نسبت حاصل شود سه وضعیت ایده آل(تولید کمترین آلایندگی، کمترین مصرف و بیشترین توان) برای خودرو حاصل می‌شود.

حاجی احمدی ادامه داد: این نسبت در خودروهای گاز سوز هفت به یک است.

وی با بیان اینکه در خودروهای دوگانه سوز از یک قطعه (mixer)  برای تنظیم بنزین و گاز استفاده می‌شود، عنوان کرد: این قطعه که به صورت معمول در خودروها استفاده می‌شود نسبت 9 به یک را برای هر دو سوخت بنزین و گاز اعمال می‌کند.

این مخترع اضافه کرد: این دستگاه موجب تنگ شدن دریچه بنزین شده و مصرف آن را در خودرو افزایش داده و توان خودرو کاهش می‌یابد.

وی در خصوص اختراع خود گفت: در سال 1386 یک (mixer) طراحی شد که به طور خودکار این نسبت را رعایت می‌کند یعنی در موقع استفاده بنزین در خودرو نسبت 14 به یک و در موقع استفاده CNG نسبت هفت به یک اعمال می‌شود.

حاجی احمدی با بیان اینکه این طرح به عنوان یک اختراع به شماره 46508 در اداره ثبت اختراع و مالکیت‌های فکری کشور به ثبت رسیده است، افزود: از سال 86 تاکنون در حدود 45 هزار قطعه از این (mixer)  به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای این قطعه هنوز استانداردی در نظر گرفته نشده است، گفت: در حال پیگیری برای بررسی آن و تعیین استاندارد در کشور برای اینگونه قطعه‌ها هستیم.

این مخترع اضافه کرد: این (mixer) دارای پروانه بهره برداری از اداره صنایع و معادن استان و گواهینامه از شرکت SGS سوییس است.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: